Min mai

Mai gikk som en vind, og vips var vi i juni og på ferie.

Mai var deilig med 4-dagers uka, synd det ikke fortsetter slik. Og helgene var fylt opp med besøk, hyttetur og kanotur. Dessuten hadde vi da ikke så verst vær. I alle fall et par helger. Jeg klarte i alle fall å bli solbrent.

Jeg har rosaruss i huset i år, så det har vært litt forberedelser til skolen med både foreldremøte og besøksdag. 6-åringen er klar. Mamma’n ikke fullt så klar.

Sommerfest, kino, beboere i fuglekassa og agurkplantene blomstrer. Sett dinosaurskjelletter og botanisk hage, plantet solsikker og brukt motorsag for første gang. Har til og med felt et par trær alene.

20130531-141350.jpg

I kladden skrev jeg:

Mai regner bort. Jeg angrer på at jeg aldri fikk ut fingeren og bestilte den turen til syden. Været er dessuten så dårlig at jeg ikke orker å sykle til jobb. Vi benytter fridagene til å gå turorientering. Det er svært vått i skogen, og vi kommer hjem med gjørme til midt på låret. Barna har også gjørme i ørene, nesa og håret.

Tja, vi har hatt en del regn i mai. Veldig skiftene vær for tiden. Jeg har syklet til jobb to ganger. Og sydenturen bestilte jeg i januar etter å ha skrevet kladden. Ville ikke at det skulle gå i oppfyllelse. Vi har kjøpt turorienteringskartene, men har enda ikke kommet oss ut. Det er for vått etter den sene våren. Men vi håper å komme oss ut snart nå. Kanskje neste helg?

Abelone

Meninger? Jeg blir glad for kommentarer!

