Råd mot trykk i ørene

20130607-204958.jpgEt vanlig råd mot trykk i ørene er å amme. Ja, hjelper for barnet altså, ikke for mamma’n. Men mine barn er 3 og 6 år og avvennet seg selv. Å amme dem er ikke et alternativ. Ikke får jeg dem til å holde seg for nesa mens de blåser heller. Men her er 5 andre råd for å hindre trykk i ørene.

1. Drikk med sugerør. Det bør helst være noe de da faktisk liker slik at de suger hele veien opp og ned. Egentlig det samme som med amming vel?
2. Sug på en kjærlighet på pinne. Samme greia egentlig. Pluss at de er opptatt av slikkepinnen.
3. Tyggegummi er et gammelt råd. Selv har jeg aldri klart å lære meg når jeg skal suge og når jeg skal tygge. Så jeg gjør begge deler og får like mye trykk i ørene.
4. Sov. I det minste merker man ikke så mye til det mens man sover. Har du flaks kommer det noen gjesp før og etter søvnen som kan lette på trykket.
5. Ikke undervurder placeboeffekten. Dersom du formidler sterkt nok at du tror på rådene, så vil det smitte over.

20130607-210410.jpg
Selv har vi nå kommet oss til Tyrkia uten store trykkplager. Da flyet ble forsinket fikk vi beskjed om det på forhånd slik at vi kunne vente hjemme istedenfor. Det satte jeg pris på, men det var veldig uvant å ikke bli bedt om å sjekke inn til samme tid. Det ble tre timer forsinket. Det høres ikke så ille ut, men det er forskjell på å komme fram kl 22 og 01 når man reiser med barn. Det vil si to timer senere på hotellet. Men vi kom fram, og jeg kan konkludere med at den nye veska mi er perfekt på reise, akkurat slik jeg trodde. Jeg hadde hele tiden full kontroll på hvor jeg hadde ting. Deilig.

Og om du lurte på om visumet fungerte etter at jeg skrev om visumkjøp, så gjorde det det. Ble riktignok en stund å vente på bagasjen istedenfor, men det er betydelig bedre enn å stå i kø!

Abelone

One comment

Meninger? Jeg blir glad for kommentarer!

