Pakket og klar

Jeg liker iPad i mange sammenhenger. Den fungerer fint i arbeidslivet. Men når det er snakk om å pakke til ferie, da merker man hvor mye det utgjør. iPaden er fylt med spill, bøker og filmer. Men det tar jo ikke fysisk plass. Jeg har aldri vært bedre rustet med flyunderholdning for barna og aldri reist lettere.

spareplass

For ikke så alt for lenge siden var jeg ikke helt fornøyd med barnebøker på iPad. Nå begynner barnesykdommene å forsvinne, og det fungerer veldig bra. Utvalget har også blitt bra. Ofte får du en bok gratis i serien. Eller varianten jeg irriterer meg over: du får en smakebit av boka og må kjøpe fortsettelsen. Ikke en koselig overraskelse når du ikke har wifi-tilgang.

Jeg liker brettspill. iPad fungerer fint som brett, og mange spill gir muligheten for å spille flere personer – eller alene dersom ingen vil spille med deg. Klassikere som ludo, yatzy, stigespill, memo… timesvis med underholdning. En del spill krever tilbehør, men det er slett ikke sikkert at du må ha tilbehøret for å spille. Noen brettspill i itunes.

Tegneblokk og spill man lærer noe av finnes også. Favoritten min er drawing pad. Med en stylus hender det til og med at jeg tegner på den…

Også filmer da. iPad har sine begrensninger ved at du må laste ned filmene før du drar på tur. Eventuelt også rippe dem. Men når de først er der funker det veldig fint. Utvalget av norske filmer (norsk tale altså, ikke nødvendigvis norskprodusert) i itunes har økt, så det er mulig å bare handle derfra. Du kan velge å streame dersom du er hjemme, men på tur ønsker du nok en lokal kopi.

Abelone

Meninger? Jeg blir glad for kommentarer!

