iPad for barn

For en stund siden skrev jeg at iPad var et arbeidsverktøy. Jeg har fått spørsmål om jeg kan anbefale apper for barn. Klart jeg kan!
20130606-132842.jpg

Her er de som er mest populære hos oss:

Talking Tom Cat(eller en av vennene)
Yatzy / Ludo
iPawn-spillf.eks fiskespill, airhockey (kan spilles uten tilbehøret)
Pelle politibil
Før du lar barna slippe løs på ipaden bør du imildertid huske å låse for kjøp. Du har ikke lyst til å kjøpe smurfebær for tusenvis av kroner. Innstillinger -> Generelt -> Restriksjoner. Under tillatt innhold velg «krev passord umiddelbart» og skru av kjøp i program.
20130606-132451.jpg

Restriksjoner kan føles tungvint, men kan være lurt

Og kanskje vurdere en hylse som tåler litt også. Jeg har falt litt for disse (men har ikke prøvd dem eller nettbutikkene):

Abelone
Meninger? Jeg blir glad for kommentarer!

