Gru-gleding og visum

Jeg skal, som jeg har nevnt noen ganger før, snart på ferie. Til Tyrkia alene med barna.
flagg

En av de stedene jeg så som mest problematisk med reisen var kjøp av visum. Sent på kvelden, en fryktelig kø (var i alle fall det sist vi var der), trøtte barn som har sittet rolig lenge… Så jeg tok kontakt med ambassaden og spurte om det var mulig å kjøpe på forhånd. undre

Selv om jeg snakket i vanlig telefon kunne jeg nesten se det himmelfallende blikket du sendte meg. «Men det er jo veldig dyrt da» svarte hun. 550 kroner pr pers mot 15 euro på flyplassen. 1200 kr ekstra for oss tre. Nei, så mye var det ikke verdt.

sur

Men så her i helga fikk jeg mail fra Ving. Med diverse informasjon. Blant annet om visum.  Og en lenke til et sted man kan kjøpe visum til Tyrkia på nett. Første ble jeg litt sånn…
sint

Arg… kunne hun ikke fortalt det da? Nå har jeg jo til og med mast på mannen til å ta ut euro da han var ute på reise for å være helt sikker på at jeg fikk tak i. Det ville jo være typisk at minibanken på Gardermoen var tom for euro akkurat den dagen liksom. I Tyrkia må man nemlig ha cash for å kjøpe visum. Kort funker ikke, og det er ingen minibank på den siden av grensa. Så ble jeg veldig sånn…

glad
Så ble jeg opptatt med å bestille visum på nettet…

computersmile

Og så ble jeg opptatt med å bestille tax-freevarer
shopping
Så nå er jeg veldig sånn…

reiseklar

8 dager igjen!

Og hvis du skal på ferie til Tyrkia, så er altså adressen www.evisa.gov.tr. Om visumet virker gjenstår selvsagt enda å se.

Abelone

Meninger? Jeg blir glad for kommentarer!

