Veska mi

Jeg klarte å holde challengen lenge. Men ikke riktig 20 dager. Så derfor blir det et par ekstra innlegg i dag 🙂

Men 19.mai var veska mi en motorsag (også finnes det ikke bildebevis for at jeg har sagd med motorsag!). Det var pinse og vi var på hytta og sagde ved. Innholdet i veska er jo selvsagt der selvom jeg ikke bruker den, men følte i grunnen ikke at jeg hadde noen veske den dagen. Forøvrig sagde jeg i en særdeles lite kvinnelig positur da turboprinsen utbryter «sånn sager en ekte dame!» Antar at kvinnesynet er greit da.

20130521-211110.jpg
I grunnen godt det var spørsmål om veska, så får jeg tatt en opprydning. Jeg har mange vesker. Denne veska som jeg kjøpte i november har blitt en av favorittene, men den er et merkelig sluk hvor alt forsvinner. Til tross for at den har mange lommer slik at det burde være enkelt å holde orden.
20130521-211101.jpg
I veska har jeg:
* Lommebok
* Nøkler
* Fuktighetskrem. Jeg har eksem og trenger stadig litt smøring.
* Teiprull fra jeg skulle henge opp plakater på barnehagen
* Øyedråper fra sist lillebror hadde øyekatarr
* En uåpnet pakke tyggegummi. Jeg tygger sjelden tyggegummi.
* Mobillader. Å var det det den var. Den har jeg lett etter (og mannen har får kjeft for å ha rotet den bort – unnskyld)
* Kalkulator – ikke min. Barna mine påstår at det er en telefon, og det er de som ringer med den.
* To lekebiler. Bestikkelser? Tidtrøyte? Aner ikke hvor lenge de har vært der.
* 2 små pk rosiner. Definitivt bestikkelser
* Buff. Alltid beredt? Jeg kjører forøvrig ikke Skoda i fall du lurer.
* Russekort og 17.mai sløyfe. Turboprinsen sitt som jeg passer på.
* 1/2 flaske ramløsa. Jeg har ofte med meg en flaske vann.
* Knekkebrødsandwich – trolig i smuler.
* Våtservietter står på lista over «3 ting man trenger«.
* Solbriller
* 2 pk kleenex – er jo pollensesong!
* 2 pk lakerol salvi. En vanlig og en i metallboks. Den siste har tålt en gjennomvåt veske og fremdeles inneholdt like fine pastiller.
* 2 lipsyler. Har stadig tørre lepper.
* En klokke som skal til reparasjon
* 4 drops jeg tok med hjem fra et kurs i mars…
* En handlevognmynt som jeg fikk på det samme kurset.
* En kulepenn. Også fra dette kurset.
* Et perlesmykke laget av turboprinsen. Sist brukt av lillebror.
* 1 flaske rødvin jeg fikk i bursdagsgave fra en snill kollega

20130521-211123.jpg

Abelone

Meninger? Jeg blir glad for kommentarer!

