10 ting/personer du ville tatt med på en øde øy

Ta et bildesøk på Google etter drømmeferie. Da finner du masse sånne øyet som jeg tenker på her.

Å velge ut personer jeg ville hatt med på en øde øy synes jeg er vanskelig. Barna ville i alle fall være selvskrevne. Nåja, jeg hadde nok følt de var tryggere hjemme. Mannen min ville jeg gjerne hatt med. Han er stor og sterk og fikser det meste. Dessuten føler jeg meg veldig trygg sammen med han. Men hvis barna var hjemme ville jeg nok gjerne at han var hjemme hos dem. Ille nok at mamma var borte. Ja, for jeg antar at jeg ikke havnet på denne øde øya for moroskyld. Så jeg tror jeg ser bort fra personer, jeg.

Jeg antar også at denne øde øya ikke er utstyrt med strøm og betalingsterminaler og at det ikke er mulig å kjøpe noe der. Dersom den har det vil jeg gjerne ha med visakort, mobil og iPad med lader. 🙂

Jeg er gammel speider, så jeg har en viss ide om hva jeg bør ha med:
1. Kniv type stor, samekniv eller noe sånt.
2. Fyrstikker. Har du noen sinne prøvd å lage bål med to pinner, så vet du at det kan ta tid.
3. Fiskeutstyr. Minst fiskekrok og snøre.
4. Tau. Mye tau og gjerne i ulik tykkelse. Det kan brukes både til feller og husbygging.
5. Håndduk type stor – jeg har jo lest haikerens guide til galaksen. Det skal brukes til teppe også, så det bør helst kunne både tørke raskt og holde meg varm på natta.
6. Leatherman (multiverktøy med tang) ville gjøre livet mer behagelig.
7. Lommelykt. Gjerne solcelledrevet og med led-pærer. Da er det sjanse for at den varer en stund. Jeg kan selvsagt lage fakler, men de lyser ikke så godt.
8. Vannflaske. Med kniv kan jeg lage kopp, men det er lettere å ha en vannflaske. Jeg antar dessuten at det er varmt på denne øya og at jeg derfor har behov for drikke en del. .
9. Solbriller. Jeg er fryktelig lyssky og har nesten alltid solbriller på. De bør dessuten være poloroid, så er det lettere å se fisken
10. En bok. Muligens den komplette haikerens guide til galaksen fordi den er ganske morsom (og lang) eller ringenes herre trilogien. Den har stått i hylla en evighet, men jeg kommer liksom ikke i gang med den.

Sånn med tanke på at det er en øde øy hadde det trolig vært lurt med myggnett, solkrem, litt medisiner og mat til starten av oppholdet også, men det ble det visst ikke plass til. Det kommer jo også litt an på hvor lenge jeg skal være på denne øya. Hvis jeg bare skulle være der en natt, så hadde nok lista sett annerledes ut. Men dersom vi antar et lengere opphold er dette lista. Og jeg ville kuttet bakfra dersom jeg ikke fikk lov til å ta med så mange ting.

Håper i grunnen jeg aldri havner på en øde øy. Jeg er alt for sosial til det!

Abelone

Meninger? Jeg blir glad for kommentarer!

