Musikk på hjernen

For en stund tilbake var vi på konsert med Mikkel og reverockerne. Etter konserten kladdet jeg et innlegg, men det kom aldri helt til publisert tilstand. Litt av det jeg skrev da kan passe til dagens tema; musikk på hjernen, for introsangen deres får man skikkelig på hjernen. Det er kanskje ofte litt sånn med barnesanger?

Den gangen hadde jeg tenkt å skive et innlegg om at jeg følte meg nesten som en groupie når vi i dag reiste «helt» fra Sørum til Kolbotn (om du lurer, det er ca 35 minutter å kjøre…) for å gå på en barnekonsert. Og så skulle jeg skryte av konserten med Mikkel og reverockerne og fortelle om den flotte festivalen for barn som bruker å være i september. Men da jeg skulle sjekke litt om reverock, så oppdaget jeg at det ikke lenger et et årlig arrangement, men fra i år av er annethvert år. Og da gikk piffen litt ut av meg.
20130516-200648.jpg
Jeg skulle fortelle om første gang jeg tok med barna på konsert med dem. At jeg syntes det var et merkelig konsept, voksne menn som kler seg rart og synger barnesanger på en rocka måte. Men at turboprinsen elsket det. Og jeg kunne ikke helt skjønne at dette skulle falle i smak.

Neste gang vi hørte dem var på reverock. Det et altså en stor barnefestival på sæteren gård. Vi var der for første gang i fjor. Rockerne spilte en konsert for de som var med på camp på kvelden i tillegg til på selve festivaldagen. Også er det masse andre som underholder, stander og aktiviteter. Barna vil dra dit igjen, og jeg har lovt at det er klart vi skal det. Men det blir visst ikke i år.

Favorittene til barna mine (utenom reverockerne) av nyere musikk er Silje Sirnes Winje (barnetv-Silje) og Rasmus og verdens beste band

Begge har sanger som setter seg på hjernen. Men det har i grunnen klassikere som juba-juba (knutsen&ludvigsen) også.

Abelone

Meninger? Jeg blir glad for kommentarer!

