Maiutfordringen dag 15: Håndskrift

20130515-181156.jpg

20130515-181213.jpg

En liten oversettelse for de som ikke skjønner skrifta mi:

Dagens tema er håndskrift, så hva er mer naturlig enn at jeg skriver dagens innlegg for hånd? Dette er en begivenhet! Jeg skriver svært sjelden noe for hånd lenger. Kanskje handlelista, når jeg ikke bruker en app altså, og kanskje et par stikkord under møter. Men det er det. Brev? Nope! Jeg kjører på med en eller annen pen font på datamskina. Dersom noen blir støtt over maskinskrevne brev, så fortjener de ikke brev (ikke at jeg skriver spesielt mye brev heller…)! Og kanskje muligens et og annet postkort, men det er en app for slikt også.

Jeg elsker imidlertid notisblokker. Kjøper dem fordi jeg har en eller annen plan. blir sjelden sånn. Istedenfor havner mange notater litt rundt omkring. Det er i grunnen sjelden jeg har bruk for dem igjen. Notater har det med å være ferskvare.

I dag har jeg forøvrig bursdag, og jeg har tvunget barna til å lage kake til meg. Jeg presenterer herved verdens enkleste kake: Du trenger: 1 kakebunn, 1 kurv jordbær (eller jordbærsyltetøy dersom den skal være enda enklere), 1 banan, 1/3l fløte, en dæsj sukker, 1 pk glasur, non-stop og seigmenn. Dynk bunnen (f.eks. med saft), legg på skivet jordbær og krem i første laget. I neste legger du skivet banan og krem. Smør på glasur. La barna gå bananas med pynting. Dersom ikke denne ser hjemmelaget ut vet ikke jeg!

Abelone

Meninger? Jeg blir glad for kommentarer!

