Om ulykke og en bitteliten give-away.

20130513-205031.jpg

Spørsmålet maiutfordringen i dag var «Er 13 et ulykkestall?» Jeg kunne valgt den lette løsningen og bare skrevet «nei». Søren heller, jeg tror jeg gjør det! Det verste jeg har opplevd på en fredag den 13ende er et strømbrudd, og det var mest plagsomt fordi jeg ikke fikk kaffe. Derfor har jeg ikke tro på at 13 er et ulykkestall.

Så kan jeg heller gå videre til å skrive om en bitteliten give-away. Temaet er lykke, og det er muligen motsetningen til lykke? Jeg tror det finnes nyanser mellom der også, så jeg er usikker på om man skal kalle det motsetninger. Men gramatisk sett er de nok det.

Da jeg startet bloggen sa jeg til meg selv at jeg ikke skulle drive med give-away og sånt. Jeg hadde ikke en sånn type blogg. Det er ikke antall lesere som er viktig. Det er det fremdeles ikke. Men jeg fant denne her på thecharmworks.com. Den snakket til meg. «Gjør mer av det som gjør deg lykkelig!» Det er noe jeg har prøvd å leve etter en stund, men av og til glipper i hverdagen. Jeg trenger å minnes på det. For det er de samme tingene som gjør meg lykkelig som gir meg energi.

Jeg bestilte like godt en ekstra som jeg har lyst til å gi bort. Jeg liker enkelt. Derfor; Legg igjen en kommentar, og fortell meg hva som gjør deg glad, lykkelig eller gir deg energi. Siden enkelt er fint er nok tilfeldig trekning fint også… Jeg trekker på maiutfordringens siste dag (altså 31.mai).

20130513-205043.jpg

Abelone

19 comments

  1. 13 som ulykkestall har ikke jeg trua på heller, men jeg er overbevist om at partall alltid er mer heldig enn oddetall 😛

    Søtt av deg å gi bort en så fin charm da! Likte «slagordet» 🙂
    Vil gjerne være med!
    Det som gjør meg lykkelig nå om dagen er gåturer helt alene og kjøreturer med musikk på full guffe ❤ Blir jo blid som ei sol av sånt 🙂

    Lik

    1. En slik mammapause må jo bare gi energi! 🙂

      Partall mer heldig enn oddetall var nytt for meg. Her i huset har alle bursdag på oddetall, så jeg vet nå ikke helt. Dessuten er jo 7 spesielt kjent for å være et lykketall. Muligens er det like greit å ikke legge noe ekstra betydning i tall? 🙂

      Lik

  2. Så fint at du gir bort en sånn fin charm!

    Det som gjør meg glad og lykkelig OG gir energi nå om dagen, er å være ute i hagen i oppholdsvær. Rake, beskjære, rydde. Barna leker og herjer ved siden av. Fint!

    Lik

  3. Åhh, så utrolig nydelig. jeg er 14, så jeg har nok litt andre tanker enn dere har. Men først og fremst så er herlige kvelder med venner og familie satt veldig høyt på lista. Det er så koselig å sitte ute på terassen om kvelden, tenne lys og snakke, jeg digger det. Å dra i stallen og se hesten din komme galloperenes til deg er lykke. Å få en klem av en gutt du er intrissert i er som å få et adrenalinkikk. Å synge er for meg å få ut følelser, og det er jeg glad for. Jeg blir glad av sjokolade og is, av musikk og annet rart. Men jeg blir også utrolig glad av å se bilder av idolet mitt Justin Bieber, høre musikken hans og stemmen hans i det hele tatt. Han er mitt alt. Lykke til alle sammen, stor klem fra Nikita ❤ Btw, alle trenger litt glede i hverdagen, ikke glem det.

    Lik

  4. Jeg vil gjerne delta! 😀
    Det er mye som gjør meg glad for tiden, men mest av alt å ha mennesker jeg bryr meg om rundt meg. De gir meg glede, livslyst og energi! ❤

    Mvh Beate M
    beate_myran(ætt)hotmail.com

    Lik

  5. Jeg blir så glad av å se når mine barn gjør noe helt uventet og overraskende! Som når 3-åringen plutselig telte for seg selv til 10 på engelsk mens hun lekte med dokkene sine. Det er så fantastisk MORSOMT med barns utvikling!

    Ida Lind
    urettferdig(ætt)live.com

    Lik

  6. Jeg blir lykkelig av å være ute i naturen. Bare meg, kameraet mitt og naturen. Og jeg føler en intens lykke når småsøsknene mine som fortsatt er veldig små ser på meg og sier at jeg er deres beste venn. Smeeeelt! ❤ Det viktige er å finne glede i alle dager, gode og vonde, da tror jeg man får det bedre med seg selv på sikt også.
    Ha en fin uke. Vennlig hilsen Pia. pia_sofi@hotmail.com

    Lik

  7. Ville bare kommentere og seie: Lykke til i livet 😉 Du har ein heilt nydelig blogg og eg ønsker deg en flott sommer 🙂

    Lik

Meninger? Jeg blir glad for kommentarer!

