Maiutfordringen dag 12: Land du har vært i

Jeg liker å reise. Jeg har vært i 16 land, og jeg har gode minner fra alle sammen.

visited_countries Bildet er laget på http://www.traveltip.org

Jeg har spist en hel hummer alene, fått fortunecookies og blitt hekta på english toffe kaffe.
Canda (2000)

Jeg har røyket nyrullede sigarer, danset salsa og opplevd å bli nektet inngang på restaurant fordi jeg var hvit.
Cuba (bryllupsreise 2003)

Jeg har vært på jazzbåttur, sett på kunst i Christiania og gått i Karsten og Petras fotspor.
Danmark (2006 og 2012)

Jeg har sett verdens trolig best vedlikeholte kirker, de nydeligste hager og handlet skinnstøvletter.
Finland (Åland 1993 og fastlandet på 80-tallet)

Jeg har jobbet som lærer, vært på safari, holdt en krokodille i halen og overnattet i et gammelt slavefort. Ghana (2001)

Jeg har sett hvaler, badet i varme kilder og spist lundefugl.
Island (2000 og 2012)

Jeg har vært på sykkeltur, tilbrakt en hel dag ved siden av svømmebassenget og kjørt bumpebåt.
Kypros (2008)

Jeg har brukt en hel dag på spa, drukket georgisk vin og kjøpt tre par pensko til under 1000-lappen.
Latvia (2013)

Jeg har overnattet under åpen himmel på en strand og måtte dekke til både skuldre og knær på omvisning i kirke – shorts og singlet var en dårlig ide.
Malta (2001)

Jeg har startet dagen med nypresset appelsinjuice fra egen hage, bestilt mat uten å skjønne menyen og vært på 3D forestilling (bilde, lyd, lukt) på vingård.
Spania (2006, 2008, Gran Canaria 2010)

Jeg har feiret nyttår i London, drukket ettermiddagste, matet ekorn og sett «mamma mia».
Storbritannia (1989, 2000, 2002)

Jeg har forelsket meg i Arvika, sett bjørn, ulv og gaupe, kjøpt marsipanhummer og vært på julemarked i Stockholm.
Sverige (ukjent antall ganger, 2008, 2012)

Jeg har shoppet, badet og prøvd legevakt i utlandet.
Tyrkia (2010, reiser snart igjen)

Jeg har vært i konsentrasjonsleir, tatt på muren og lært å si «ein big mac meny mit cola bitte» – den eneste tyske setningen jeg kan i dag.
Tyskland (skoletur 1996)

Jeg har nesten møtt en svartbjørn, gått til kanten av isbreen og følt jeg var midt i skogen på en campingplass.
Alaska, USA (2004, «fastlandet» 1995 og 2000)

16 land utgjør totalt 7,41% av verdens land. Jeg har fremdeles mange steder og kontinenter å reise til.

20130512-194903.jpg Og flere charms å samle.

Totalt har jeg dekket:
Afrika:1 land
Mellom-Amerika:1 land
Europa:12 land
Nord-Amerika: 2 land

Abelone

Meninger? Jeg blir glad for kommentarer!

