Maiutfordringen dag 11: Drømmeferien

Vi skal snart ut og reise. Jeg skal gå ut av komfortsonen min og utfordre meg selv – jeg skal reise på chartertur alene med barna.

Vi skal bo i Lollo&Bernie suite, ha all-inclusive, bade, se på show og kose oss en uke. Dette er turboprinsens drømmeferie. Vi har vært i Tyrkia en gang før, og siden det har han spurt om vi snart kan reise tilbake. Nå har vi spart lenge, og endelig er vi snart klare for turen.
20130510-202526.jpg
En garvet alenemamma vil nå trolig lure på hvordan det er å utfordre grensene sine. Det første gang jeg reiser bort alene med guttene. Det vil si, vi har flydd sammen og tatt tog sammen, men som regel til mormor. Flere badebasseng, to gutter som vil forskjellige ting og bare meg som voksen er en ny utfordring for meg. Jeg vet at charter er enkelt; fly -> buss -> hotell med all-inklusive. Jeg tror jeg har gått gjennom alle tenkelig senarioer med hva som kan gå galt, så det går helt sikkert bra.

Før jeg fikk barn hadde jeg aldri vært på charter. Jeg hadde knapt vært i syden. Da som nå er min drømmeferie full av opplevelser. Som jeg skrev i går: «Jeg har overnattet på et slaveslott i Ghana, røyket en nyrullet sigar på Cuba, drukket vin fra en vingård i Spania, spist lundefugl på Island, drukket ettermiddagste i London og sett show på Broadway». Det gir minner. Badeferiene går litt i hverandre.

En dag blir barna store. Da skal jeg igjen pakke ryggsekken og dra på oppdagelsesferd. Men akkurat nå er det lettere med barnevennlige aktiviteter. Det gir en bedre ferie for oss alle. Uten opplevelser er det jo ikke, men færre.

Noe jeg ser litt fram til på denne ferieturen er tid til å lese bøker på terrassen mens barna sover. Kanskje det er litt drømmeferie for meg også.

Abelone

Meninger? Jeg blir glad for kommentarer!

