Maiutfordringen dag 8: Ting jeg gjerne ville gjort, men ikke gjør

Jeg trodde det skulle være lett å lage en liste med ting jeg har lyst til å gjøre, men ikke gjør. Men det er ikke det.

Jeg hadde gjort mye før jeg fikk barn. Likevel tenkte jeg en stund på at jeg nå ikke kom til å få gjort. Jeg hadde trolig ikke gjort de tingene uansett, og nå har de fleste av dem mistet sin sjarm. Og de tingen jeg fremdeles kunne tenke meg å gjøre skal jeg nok gjøre en vakker dag. Når bare barna blir litt større.

En ting jeg kan drømme om i slitne øyeblikk er å gå rundt i pysjen hele dagen. Kanskje ligge på sofaen og spise smågodt. Eller bruke en hel søndag formiddag til å spille brettspill. Brettspill som er litt morsommere for meg enn Ludo og kenguruspillet. Jeg får sjansen innimellom, men da har jeg som regel tusen andre ting jeg vil ha gjort. Like greit, for jeg blir i grunnen rastløs av å ikke gjøre noe en dag.

Av og til skulle jeg ønske jeg hadde samvittighet til å skulke jobb. Men jeg har «flink pike»-syndromet og får nesten dårlig samvittighet hvis jeg er frisk nok til å se på TV.

Et ofte hørt råd er at man skal stå opp 1/2 time tidligere og trene før resten av familien har stått opp. Når står egentlig vanlige familier opp? Vi begynner ofte dagen i sekstiden. 1/2 timer før er midt på natta! Og blir jeg ferska på vei til trening, så er det noen andre som heller ikke har lyst til å ligge i senga.

Jeg skulle gjerne jogget. Jeg begynte så vidt med det igjen i fjor. Noen stor løper ble jeg ikke, men det var deilig. Men nå sliter jeg med foten igjen. Forhåpentligvis går det over slik at jeg kan begynne igjen til høsten.

Skulle ønske jeg kunne gitt blaffen i andre bilister og presset meg fram. Mange nok som gjør det allerede. Men slike bilister irriterer meg. Det skaper ikke mye flyt når enkelte bare tenker på seg selv.

Og av og til skulle jeg gjerne klint til teitinger som fortjener det. OK, vold løser ingen problemer, men jeg tror det kunne føltes godt etterpå.

Roger van Oech sa:

Enten lar du ditt liv glippe bort ved ikke å gjøre de tingene du gjerne vil gjøre, eller så kommer du deg opp og gjør dem.

Men disse tingene tror jeg kanskje det er like greit at jeg ikke gjør.

Abelone

Meninger? Jeg blir glad for kommentarer!

