Maiutfordringen dag 6: Lek

Lek var oppgaven i dag. Jeg tror jeg hadde en klar ide om hva innlegget skulle handle om da jeg valgte tema, men jeg har ikke notert noen stikkord, så jeg er usikker.

Muligens var det om lek i hverdagen da jeg var liten. Hvordan samfunnet har forandret seg slik at det ikke lenger er noen barn hjemme å leke med. At de ikke lenger kan gå fritt til hverandre eller leke i gata slik jeg gjorde da jeg var 5-6 år.

Muligens var det om lekevåpen. Jeg liker ikke våpen som ser ekte ut. Eller enda verre, våpen som ser ut som leke, men ikke er det. Som «my first rifle» som nylig drepte en toåring i lek. Kanskje også nevne historien om broren min som ikke fikk lov til å ha lekevåpen. Da han brukte spade som pistol ble den knukket. Men da han gikk over til å bruke fingeren som pistol ga foreldrene mine opp, de syntes ikke de kunne knekke den.

Muligens var det om «leker» en iTulling som meg liker å leke med. Nerdeleker. Duppeditter. Eller leker jeg liker å leke med sammen med barna. Det er mye å velge mellom der også.

Eller muligens var det om at vi har for mange leker. Så mange leker at barna innimellom har problemer med å finne ting og velge. Om overforbruk, kjøpepress, dårlig samvittighet og kaos.

Eller kanskje også at jeg finner leker på de merkeligste steder. Som f.eks. duplodyr i fruktfatet, traktor på krydderhylla og bamse i skoa mi.

20130506-225104.jpg
Jeg vet ikke hvilken av alternativene jeg tenkte på, og ikke vet jeg hvilken som vil være interessant å skrive om for meg. Og er det noen av temaene som hadde vært interessant å lese om for deg?

Abelone

Meninger? Jeg blir glad for kommentarer!

