Maiutfordringen dag 5: 5 ting jeg ønsker meg

Ettersom jeg har bursdag om ti dager har jeg allerede fått flere spørsmål om det er noe jeg ønsker meg. Her kommer ønskelista mi!

Når man kommer i en viss alder, eller kanskje riktigere, et visst punkt i livet, så har man det man trenger. Og skulle det være noen man ikke har, i alle fall til en rimelig pris, så kjøper man det selv. Det kan bli et problem når man burde ønske seg noe. Et luksusproblem, I know.

Men etter mye tenking har jeg kommet fram til 5 ting jeg ønsker meg:

1. En tjeneste hvor jeg kan sende inn filmene mine slik at jeg slipper å rippe selv. Tenk å kunne sende dem inn og få dem tilbake i ønsket format. Også blir man i tillegg kvitt rotet som DVD tross alt utgjør. Den samme tjenesten kunne jeg tenke meg på bøker.

2. En ebokleser som tar både norske bøker og kindlebøker. Noen vil kanskje si at det heter iPad mini, men det er ikke helt det samme. Jeg tenker på en leser uten bakgrunnsbelysning som gjør det mulig å lese i sterk sol med solbriller.

3. At betennelsen under foten forsvinner over natta. Det ville være et mirakel, så det er nok litt mye å håpe på.

4. At kartdata blir fritt tilgjengelig for folket. Det burde ikke være nødvendig å kjøpe norske kart enten det er oppdatering av eller turkart til GPS.

5. Fred på jorden?

Jeg sa jo at jeg har det meste jeg trenger… Forresten, det er to ting jeg har ønsket meg lenge; TurGPS og pastarulle til Kenwooden. Men med tanke på at jeg har ønsket meg det et par år uten å skaffe meg det selv, så har jeg kanskje egentlig ikke bruk for det?

Det jeg egentlig ønsker meg og har bruk for er tid sammen med gode venner. Så istedenfor gaver kanskje jeg kan få invitasjon til middag, grilling, piknik, tur, kino, teater, konsert eller noe annet vi kan gjøre sammen?

Abelone

Meninger? Jeg blir glad for kommentarer!

