Min april

De sier at tiden bare går fortere og fortere. Dersom det er sant gruer jeg meg til jeg blir 50, for april har forsvunnet for meg. Men jeg ser på kalenderen at vi har gjort ganske litt.

Det har vært bursdager. Vi har vært på konsert med Mikkel og reverockerne. Jeg har vært en hel uke på kurs i Oslo. (Hel uke og hel uke, jeg reiste jo inn hver dag) Og når jeg først var inne der, så passet jeg på å møte noen venninner. Og ta et ekstra kurs et par kvelder. Og årsmøte i fagforeningen. Og sett Oliver på teater. Og drukket alt for mye kaffe og spist alt for mange jaffacakes. Vi har hatt besøk av både farfar og mormor.Jeg har vært hos ortopeden og fått vite at fotvondten trolig er en en betennelse. Bare to måneders ventetid på innleggsåler… Vi har vært på harrytur og turboprinsen lurte på om vi hadde handlet så mye i godtebutikken at vi ikke fikk råd til å reise til Tyrkia nå. Vi har vært på konsert med Silje Nergaard. Vi har vært en tur på besøk hos mormor i Trondheim. Vi har spist årets første is på verandaen. Vi har sett hestehov, ja, til og med hatt hestehov på bordet hjemme. Vi har hatt både regn og sol, og begge deler har vært gøy å være ute i.

20130503-113241.jpg

I kladden skrev jeg:

I april begynner endelig sykkelsesongen. Det er kaldt, og jeg sykler bare fire ganger før jeg sklir på is en morgen og beslutter at det nok var litt tidlig for sykkel enda. Vi ser den første hestehoven. På nært hold viser det seg å bare være en bruskork.

Det har vært kaldt. Snøen har endelig gått nå, men jeg har ikke syklet en eneste dag. Har heldigvis betennelse i foten som god unnskylding. Og den første hestehoven jeg så var faktisk en bruskork. Den neste var en serviett fra Shell. Den tredje en juicekartong. Den fjerde var noe med en McDonalds M. Men den femte var faktisk en hestehov. Et litt sterkt ønske om å se hestehov kanskje?

Abelone

Meninger? Jeg blir glad for kommentarer!

