Maiutfordringen dag 3: For tre år siden…

IMG_0556For tre år siden…

Jeg våkner av lyder utenfor soverromsvinduet. Det er turboprinsen og pappa som gjør seg klar for å sykle til barnehagen. Turboprinsen er 3 år, stor gutt og storebror. Han er skikkelig stolt når han og pappa kan sykle til barnehagen sammen. Han er sikker på at sykkel med tre hjul går raskere enn sykler med to hjul. Jeg vinker dem avgårde. Selv skal jeg være hjemme med en baby på 1,5 måned.

Våren er i full gang, og jeg har plantet ut stemorsblomster. Enda vet jeg ikke at dagen etter skal det komme snø. Flere centimeter, og det kommer til å bli liggende til dagen etter det igjen. Det kan være greit å ikke vite.

30563_390779176810_4153887_n

4.mai 2010: Nysnø

Dagene går med amming, bleieskift, husarbeid og trilleturer. Jeg ble hektet på trening mens jeg var gravid, klarte ikke å holde ut 6 uker før jeg var tilbake med lett trening. Ble gretten når jeg ikke trente. Akkurat det skulle jeg gjerne kommet tilbake til, nå er jeg flink til å finne unnskyldninger for å slippe å trene.

Jeg har fremdeles en 3-åring, men nå har jeg også en 6-åring. Jeg liker denne alderen bedre.Vi har flyttet siden den gang. Fremdeles er det noen ting som ikke har fått fast plass, men det blir stadig færre av dem. Jeg er tilbake i 100% jobb, men gjør valg som letter tidsklemma. Vi har skiftet barnehage og har utvidet vennekretsen. Jeg jobber fremdeles med å kutte ut energityver og å se glasset som halvfullt.

Abelone

Meninger? Jeg blir glad for kommentarer!

