Maiutfordring

Har skjønt at det er in med 30-days challenge blant bloggere igjen. Umiddelbart tenkte jeg «gøy». Så tenkte jeg «stress». Og hvem har interesse av å lese det? Jeg har hatt to regler i bloggen min; det skal gi meg energi, ikke ta den, og jeg skal ikke be om unnskyldning dersom jeg ikke skriver. Det er nok blogger som har det som de tre siste postene sine. For tre år siden…

Så tenkte jeg på alle de andre postene som kladdes i hodet mitt hver uke. Blir det tid til dem da tro? Det ligger allerede massevis av kladder av innlegg det ikke ble noe av. Av og til blir det noe ved en senere anledning, men det fleste blir bare liggende til jeg ikke lenger skjønner hva jeg mente med stikkordene mine. Og er ikke sånne challenger bare for rosa motebloggere? Enkle tema når man har skrivesperre? Men så kom jeg på, jeg lager jo reglene selv. Jeg kan velge tema selv. Og et tema kan tolkes på mange måter. Det gjenstår å se om det blir lette poster eller noe med substans som er interessant å lese.
20130501-201325.jpg
Det sies at en vane skapes på 20 dager, en challenge er enda lenger. Mai har 31 dager, men hva er mer naturlig enn å ta hele måneden? Jeg er ingeniør. Vi ingeniører liker orden. Og to streker under svaret.

Mai er forøvrig en fin måned i år. De neste ukene har vi innført 4-dagers uka! Vi får nyte det, for det er vel tvilsomt om vi får det resten av året. Mai er også en travel måned. Det er 17.maifeiring, bursdag (må som regel bake kaka mi selv) og hytteturer.

Jeg har stjålet, klippet, limet og diktet lista. Mulig at den forandrer seg underveis. Er jo jeg som lager reglene 🙂

1: Siste innkjøp
2: Mobilen din
3: For tre år siden…
4: RAK
5: Fem ting du ønsker deg
6: Lek
7: Da jeg var på din alder…
8: Ting du gjerne ville gjort, men ikke gjør
9: Favoritt smykkene dine
10: Ti ting du ønsker gjøre før du dør
11: Drømmeferien
12: Land du har vært i
13: Er 13 et ulykkestall?
14: Dagens outfit
15: Håndskrift
16: Musikk på hjernen
17: 5 personer/gjenstander du ville tatt med på en øde øy
18: Et bilde av deg selv som barn
19: Innholdet i vesken din
20: Sikkerhet
21: Din verste uvane
22: En dag i bilder
23: Nattbordet ditt
24: Ting bare mamma kan
26: Favorittproduktet ditt akkurat nå
27: Hvis du vant en million…?
28: En vits du syns er morsom
29: Favorittmaten
30: Den rareste tingen du har
31: Et bilde av deg selv tatt i dag

Abelone

Meninger? Jeg blir glad for kommentarer!

