Gå i hennes sko

Det er mange kampanjer og innsamlinger, vi kan ikke støtte dem alle. Men en jeg har vært med i et par ganger nå er «Gå i hennes sko«. Hovedmålet med kampanjen er å samle inn penger til CAREs arbeid for verdens fattigste familier og skape oppmerksomhet rundt jentenes og kvinnenes situasjon. I år gå innsamlingen til skolegang for afganske jenter. For å delta betaler man 150 kroner og går 8000 skritt om dagen. Jeg har en vondt fot og fått beskjed om å ta det litt rolig med den, men jeg har likevel tenkt å prøve å få tatt de skrittene. Skrittelleren min sier at jeg ikke er så veldig langt unna, så det skal ikke store innsatsen til for å få til de siste. Forresten, andre aktiviteter som ikke gir så mange skritt teller også. Greit å vite nå som sykkelsesongen snart er i gang (når jeg ser ut vinduet i dag er jeg er jeg jammen ikke sikker på den påstanden). Kampanjen varer fra mandag 15.april til 5.mai.

gaihennessko

Man kan jo si at «kan jeg ikke bare gi pengene da». Klart man kan det. Og det er det jeg trøster meg med dersom jeg en dag ikke har klart 8000 skritt. Mine skritt utgjør ikke noen forskjell i den store sammenhengen. Men det er godt å føle at man gjør noe mer enn bare å gi penger.

Vil du gå med meg?

Abelone

One comment

Meninger? Jeg blir glad for kommentarer!

