Min mars

«Karsten og Petra» på kino, 6-årsdag, legebesøk, 2-dagerskurs, planlegge vinteraktvitetsdag, se «thrill of Michal Jackson», delta på vinteraktivitetsdag, være på konsert med Herborg Kråkevik, møte, møte, møte, tupperwareparty, 3-årsdag, påskeferie…. Mars er trolig den travleste måneden i året (desember er nå så langt unna at jeg har glemt det) Når man blir 6 og 3 år er bursdager viktige, og guttene har bare to uker mellom (dårlig familieplanlegging?)

Allerede første helga i mars stilte guttene sin indre klokke til sommertid. Morgen i 5-5.30-tida… gah… Jeg skal holde fred om at jeg er imot å stille klokka. It’s been said before.

Det var bursdagsfeiring flere dager til ende. Med togkake, kake inspirert av en tidligere bilkake og lavkarbo ostekake. Lillebror går fremdeles med krone.

20130404-153506.jpg

I kladden for 2013 skrev jeg:

Mars går bort i bursdager. Turboprinsen blir 6 år, lillebror blir 3. Jeg har ikke tid til trening mellom alle bursdagsforberedelsene. Måneden avsluttes med påsketur til mormors hytte. Vi må gå ca 500 meter på ski. Vi bruker 2 timer på turen, er kalde og slitne når vi kommer fram og holder oss inne på hytta og spiser påskeegg fram til vi skal hjem.

Jeg er glad for å kunne fortelle at spådommene om påska ikke slo til. Det var skiløype forbi hytta. Dermed klarte guttene å komme seg opp på hytta for egen maskin. Vi gikk skiturer hver dag, og vi kom overraskende langt. Vi bedrev dessuten påskehobby, lette etter påskeharespor og påskeegg. Jeg blir også fullstendig sjarmert av «hvor er ajpajden din». At vi var på hyttetur var angivelig ikke noen grunn til å ikke leke med ipad. Ettersom jeg selv leser e-bok på den, så må jeg vel være enig. Mars har dessuten hatt mye fint vær selv om det fremdeles er kaldt. Det gjør noe med humør og energi.

Abelone

Meninger? Jeg blir glad for kommentarer!

