Earth hour

Da jeg var liten husker jeg strømbrudd som noe spennende. Det var nok ikke veldig vanlig da heller, men jeg husker flere tilfeller hvor broren min og jeg krøp opp i senga til foreldrene mine. Vi fyrte i peisen og tente lys, og hadde en skikkelig koselig stund. Faktisk så fint at vi ble litt skuffet når lyset kom tilbake.

I fjor var første gang barna fikk være med på markeringen. Det var stas å få være med å slukke alle lys. Egentlig skulle de lagt seg før, men det var ferie og vi hadde allerede kommet litt ut av rytmen. Derfor bøe det leggetid midt i dette. Det ble litt trøblete, så vi måtte jukse med en lommelykt. Men ettersom den var solcelledrevet og med ledpærer, så er det nesten så miljøvennlig det kan være?

20130318-205518.jpg

Jeg har vel ikke egentlig noen stor tro på at earth hour gjør særlig forskjell. Men det har likevel blitt en koselig tradisjon. Vi slukker lysene, ser hverandre i stearinlysskinn og bare er sammen.

Earth hour er lørdag 23.mars kl 20.30-21.30.

Abelone

2 comments

    1. Det hadde nok ikke vært så dumt å ha flere «strømbrudd». Det er mange tidstyver i hverdagen som tv og Internett. Samtidig blir folk mer og mer stresset. Under strømbrudd får man ikke gjort så mye. Det er i grunnen litt avslappende.

      Lik

Meninger? Jeg blir glad for kommentarer!

