Mobiletikette

Jeg var på date med mannen min i går kveld (heter det fremdeles date når man har vært gift i nesten ti år?). Det innebar forestilling på kultursenteret.

Det som forundrer meg på slike forestillinger, det et alltid noen som bare ikke klarer å la mobilen ligge i lomma, veska eller andre stedet en mobil normalt skal befinne seg når man er på forestilling. Noen skal alltid ta bilder eller video.
Nr 1: optikk og lysforhold gjør at kvaliteten på slike bilder blir elendig. Dropp det!
Nr 2: når en gjør det er det alltid flere som får den strålende ideen om å forevige hendelsen. Dermed har vi to skjermer som lyser imørket. Hvilket bringer meg til
Nr 3: Skjermer som lyser i mørket er forstyrrende.

Jeg skrev om mamma’n som lagde mobilregler for gutten sin. Jeg tror jeg skjønner hva hun siktet til nå. Jeg synes det er flott at man har med kamera over alt nå. Det er typisk hverdagslivet det er lite bilder fra. Men er en konsert eller forestilling en slik del av hverdagslivet at det trenger å dokumenteres? Det er som regel program eller andre effekter å få kjøpt. Man har dessuten også billetter, kan ikke de fungere like godt som minne? For helt ærlig, bruker man noen sinne de bildene eller videoene igjen?

Fikk brukt passbook for første gang. En billett er også et minne.

Utenom det var thrill of Michael Jackson fin, og vi hadde en koselig date. Eller muligens en hot date, det ble i alle fall ganske varmt på tredje rad med sceneflammer.

Abelone

Meninger? Jeg blir glad for kommentarer!

