10 søk den siste måneden

Det er litt morsomt å se hva folk har søkt etter for å komme hit til bloggen. Jeg har valgt ut ti søk fra de siste 30 dager og svarer herved på dem. Ettersom søket har før dem hit, så tyder det vel på at jeg har svart på det allerede. Men det er ikke alle jeg har svart på før

hvorfor bruker du ikke hjelm
Jeg er ingeniør, og ingeniører blir ofte avbildet med hjelm. Det er ikke så ofte man har bruk for hjelm når man jobber med datamaskiner. Så på jobb bruker jeg ikke hjelm fordi det ville sett rart ut.

Men jeg bruker hjelm når jeg sykler og står på slalåm (vel, brukte sist jeg gjorde det for 15 år siden). Dersom jeg kjøper meg skøyter kommer jeg nok til å bruke hjelm der også. Forventer jeg at ungene skal gjøre det må jeg også gjøre det selv. Eksempelets makt.

konsekvenser redusert stilling
Mindre lønn og mindre pensjon (kanskje. Ikke godt å si hva som skjer med pensjonen i framtida). Noen får mer dårlig samvittighet overfor jobb og mer kveldsjobbing. Mer tid sammen med barna (slitne barn er ikke alltid like morsomme å være sammen med), muligens mer husarbeid dersom du ikke setter ut det mens du jobber redusert.

hvordan lage kokkelue
Først klipper du en stor sirkel. Langs kanten på denne syr du «fast» en tråd med sikk-sakk-søm. Når du har kommet helt rundt trekker du tråden sammen og lager passende ryssjer. Alternativt kan du lage en løpegang. Deretter tar du en remse stoff som skal være rundt hodet. Denne legger du dobbelt og bretter i tillegg inn kanten øverst (stryk gjerne, da blir det lettere). Kanten på sirkelen stikkes ned i denne og sys fast. Vil du ha lua justerbar kan du eventuelt feste en strikk bak.

ting som ikke trenger å lades
Tja… Bananer, biler (med mindre de er elektriske), brettspill, bøker, biff, brosjyre, brostein, barn? Ganske mange ting i grunnen. Alt som ikke har batteri.

kan barna se samme film på hver sin ipad
Dersom du har samme film på begge ipadene så. Dersom du tenker på hjemmedeling, så er jeg litt usikker. Men å se på film på iPad brukes vel mest i bilen? Og der er ikke hjemmedeling fra iTunes så aktuelt. Det vil vel også lage mye nettrafikk, og det kan bli dyrt på tur. Du kan vise noe fra den ene på den andre, men da får du ikke sett noe på den første. Tror jeg. Så kjøp stor nok iPad og last over et godt utvalg filmer – og de samme på begge.

hva skal nissen si?
«Er det noen snille barn her». Gjerne med en annen dialekt eller at det er en annen enn barnets nærmeste som er nissen. Utover det kam nissen i grunnen si hva som helst.

frukt med øyne
Høres skummelt ut. Jeg liker å skjære hodet av fisken også slik at den ikke stirrer på meg. Liker smalahove da, men spiser ikke øyet der heller. Men kunstnerisk bursdagsfrukt; ville limt på øyne på skallet eller brukt melis og kakepynt.

vaskehjelp frogner sørum
Si gjerne fra dersom du finner en dyktig «hvit» vaskehjelp. Jeg er også på leting etter det. Har anbud ute, så dersom du er en vaskehjelp på Frogner, så kan du gjerne ta kontakt.

hva gjør man på juletrefest
Går rundt juletreet, gjerne til sur korpsmusikk. Undrer deg over at ingen kan teksten på julesangene, i alle fall ikke utover et vers. Eventuelt mimer at du synger. Muligens kjøper du masse lodd og vinner et eller annet. Også bør nissen komme!

Agendaen er litt forskjellig om det er bedriften som arrangerer det eller noen som prøver å få inntekt. Dersom det er det første er det gjerne underholdning. Dersom det er det siste er det gjerne salg av mat og lodd. Det står gjerne noe om det på invitasjonen.

pisk eller gulrot
Gulrot, takk. Jeg har lest «story of O» og REFS. «50 shades» ligger og venter. Men jeg er likevel ikke helt «der». Jeg foretrekker belønning framfor straff. Hadde jeg fått servert en pisk til middag hadde jeg forøvrig blitt sulten.

Abelone

One comment

Meninger? Jeg blir glad for kommentarer!

