Du får det du betaler for…

Det er sjelden jeg kjøper en app. Kjøper som i betaler noe altså. Det finnes masse gode apper der ute som er gratis, så hvorfor betaler for en? Men det er faktisk noen unntak. Uttrykket «du får hva du betaler for» kan av og til stemme. Her er 5 apper som jeg mener det faktisk er verdt å bruke penger på.

* This Is Note 28 kroner
Jeg begynte med prøveversjonen, men valgte å gå for full versjon etter å ha prøvd en stund. Her kan man velge tema på notatboka som f.eks. fotobok og huskeliste. Den kan synkronisere mot evernote og en del andre i tillegg til at den kan passordbeskyttes. Jeg har både huskelister, kokebok og reisedagbok her. Farvel til fysisk notatblokk? Nja, kan være kjekt innimellom det også.

* DayOne 35kr
Dette er av de dyreste appene jeg har kjøpt, og jeg vurderte det lenge før jeg faktisk kjøpte den. En dagbok som også automatisk legger inn hvor du er og hvilket vær du har. Mulighet for å legge inn et bilde om dagen. Kan selvsagt passordbeskyttes, og kan synkroniseres mot dropbox eller icloud. Ganske lik This Is Note på mange måter, men dette er en ren dagbok.

* Coinkeeper 14 kr 42kr
Lurer du på hvor pengene blir av? Med denne får du grei oversikt over det. Du kan også legge inn ditt eget budsjett. Sparemål er et også mulig å legge inn. Jeg har nok blitt litt mer bevisst på hvor pengene går etter å ha begynt å bruke denne, og terskelen for å kaste bort penger blir litt høyere, det må jo registreres. Den takler selvsagt norske kroner, og du kan gi kategoriene navn selv.
Dette innlegget har ligget som kladd en stund. Da jeg begynte å skrive det kostet CoinKeeper 14 kroner (eller muligens har jeg sett skjevt, men tror ikke det). Blir litt mer usikker på om jeg egentlig har lyst til å anbefale den når den har blitt så dyr. Men så er den ganske nyttig da. Jeg har nok spart inn pengene fordi jeg har droppet innkjøp, men du må nesten vurdere selv.

* Fakturaskanner 21 kr
Jeg bruker selvsagt mobilbank i tillegg til nettbank. Foreløpig har jeg stort sett brukt nettbank når jeg skal betale regninger, det er jo så knotete med det lille tastaturet. Men etter å ha prøvd denne er det ikke lenger noe problem. Man får beskjed om å skanne de forskjellige feltene, og får logge inn i nettbanken etterpå og får betalingen ferdig utfylt der. Nå trenger jeg ikke samle opp regningene lenger! Ikke mer dårlig samvittighet fordi regningene har blitt betalt etter forfall!

* iSikte Norge 28 kr
Noen gang hatt besøk som sier «det som ligger der, er det…» og måttet svare «ehh…»? OK, kanskje bare jeg som ikke vet hva alt rundt meg heter. De fleste vil si at det er en tur-app, greit å vite hvilke fjelltopper du ser når du er på tur.

Forresten, hvis man liker gratis ting, så er appen «Dagens app» gratis verdt å laste ned. Den er gratis, og hver dag kommer det en ny app som man kan få gratis i et døgn. Det er mye spill, men også et og annet nyttig. Ja, også 12 Days of Christmas nå som det snart er jul. En gave hver dag fom første juledag. Litt forskjellig hva gaven er, det kan f.eks. være musikk, app eller bok.

Abelone

3 comments

    1. Hva? Er det mulig å ikke fylle telefonen med apper? Skulle gjerne hatt en ramle-av-stolen-smiley*, men vet ikke om det finnes 😳

      Er nok kanskje i overkant glad i telefonen min. Jeg har det meste der. Og stadig mer blir det. Jeg påstår jeg vil ha den med i grava, men det spørs om det er mulighet for å lade den der?

      Lik

Meninger? Jeg blir glad for kommentarer!

