Hva hadde nissen sagt?

talking_santa

Er det noen snille barn her?

Desember er tiden for snille barn, for nissen kommer jo bare til de som er snille.

Muligens er jeg litt slem, for i desember hender det at det kommer «tenk om nissen hadde sett deg nå». Heldigvis er turboprisen veldig sikker på at nissen kommer til han. Men i følge han kommer ikke nissen til meg i år…

Men i disse moderne tider, så kan nissen faktisk si det selv. Jeg snakker selvsagt om «Talking santa«-appen. Jeg har brukt den et par år nå for å gi en beskjed fra nissen. Man trykker helt enkelt på videokameraet, sier det man vil at nissen skal si, så gjentar nissen det. Ventetiden redigeres bort automatisk. Så er det bare å sende mms for en julehilsen. Jeg har foreløpig ikke fått spørsmål om hvorfor alle beskjeder ligger i min kamerarull… Filmsnutten kan sees igjen og igjen og igjen, ja, akkurat som det bruker å være med barn og filmsnutter. Om de blir snillere og lydigere av det? Neppe. Men ganske gøy.

Men man bør bruke den med omhu. En spøk om at mormor ikke hadde vært snill og at nissen derfor ikke ville komme til henne falt ikke i god jord. Heldigvis kom den på morgenen julaften, så det ble ikke så lenge å vente for å sjekke om det stemte.

 

Abelone

3 comments

    1. Mange morsomme figurer, ja. Giraff er favoritt hos lillebror, men jeg tror vi har vært innom de fleste av dem.

      Nissen må jeg ha i jula. Mulig at folk begynner å bli lei nissehilsen snart, men ungene elsker å få en. De er ekstra snille i alle fall i 2 minutter etterpå 😉

      Lik

Meninger? Jeg blir glad for kommentarer!

