Kjære nissen

20121123-155443.jpgJeg skjønner at jeg burde ønske meg nye sokker. Men det et ganske kjedelig med sokker. Jeg vil heller ønske meg pastarulle til kenwooden, en raspberrypie (datamaskina altså, ikke en bringebærpai), handsfree til bilen og turGPS. Jeg trodde vi var enige om at jeg var snill i fjor? For det meste av det sto på ønskelista i fjor også. Men i år har jeg vært enda snillere, så jeg regner med at den forglemmelsen ordner seg i år!

Jeg har nok et luksusproblem i likhet med mange andre. Hva skal man egentlig sette på ønskelista? De billige tingene kjøper jeg jo bare selv uten å tenke så mye over det. Det blir de dyre tingene som blir igjen på ønskelista. Og de forventer jeg faktisk ikke å få fra familie og venner heller. Jeg har etterhvert fått en ganske kort liste over personer som skal ha gaver, særlig hjalp det når venninnegjengen ble enige om å begynne å spise middag sammen. De voksne som står igjen er folk jeg virkelig ønsker å gi gave til. Ikke fordi jeg må, men fordi jeg vil. Kanskje som en takk for alt de har gjort for meg det siste året eller bare som en oppmerksomhet fordi jeg setter pris på dem. Og jeg forventer ikke å få gave tilbake. Det jeg gleder meg mest til til jul kan uansett ikke pakkes inn. Det er tid med familien og gjerne også med venner.

Gaver har kanskje ta litt av. I fjor måtte barna pakke opp i tre omganger før vi ble ferdige. Til slutt, på kvelden 1.juledag, pakket jeg opp de tre siste for å bli ferdig. De ble så glade for det de fikk at de ville leke med det med en gang. Det er jo en bra ting, da har gaven virkelig slått an. Jeg har hørt om noen som har begrenset til 1 pakke fra hver (det er vel bare å ha stor nok eske til å få mange ting oppi?). Strengt tatt har vel de også nok leker, men ta dem med i en lekebutikk, så får du nok vite hva de ønsker seg. (Eller som det skjedde i fjor. Noen som var på besøk sa «Dere har så mange leker at dere kan nesten ikke få noen til jul». Turboprinsen grunnen litt på det, og etter noen dager kom han og fortalte meg at lillebror skulle få alle lekene av han. For da kunne jo han få nye…)

Joda, det er spennende med gaver, men egentlig har jeg mer enn nok. Så kanskje er det bedre med alternative gaver? Her er tre forslag

Abelone

Meninger? Jeg blir glad for kommentarer!

