Det nærmer seg

20121009-083429.jpg

«Mamma, kan du lese denne for meg?»
«Hmm… klart det» svarer jeg uten å se opp. «Ehh.. men dette er da en julebok»
«Ja?» sier lillebror og ser på meg med spørrende øyne
«Men det er da ikke jul nå» svarer jeg og leser boka. Om juletrær, julegaver og julekuler. Ja, faktisk har vi lest den flere ganger den siste uka.

Og med erklærer jeg julesesongen for åpnet! Butikkene har allerede begynt å selge julebladene (ja, som i håndarbeidsbladene, ikke tegneseriene), og det er nok ikke lenge til julegodteriet kommer heller. Det er 76 dager igjen til jul, den kommer nok ikke som jule20121009-083422.jpgkvelden på kjerringa i år heller.

Når er det egentlig lov å begynne å glede seg til jul?

 

Abelone

(Og om du lurer på om boka er «bra», så er historien enkel, rimene av de bedre og ungene liker glitteret og juletreet som kan tas ut og henges opp. Foreløpig får den være et minipuslespill bakerst i boka.)

2 comments

  1. Her kommer aldri jula som juldekvelden på kjærringa, for her err det stor planlegging. Jeg gleder meg til jul og har allerede begynt å planlegge både julekort og julekalender til ungene 🙂
    Tusen takk for at du la igjen en kommentar hos meg så jeg kunne finne deg 🙂
    Hilsen Monica

    Lik

    1. Godt å høre at det ikke bare er meg som har begynt planlegginga. Jeg kjøpte faktisk inn materialer til noen julegaver i sommer… Nå mangler bare å komme i gang med dem.

      Lik

Meninger? Jeg blir glad for kommentarer!

