God samvittighet

Jeg lo litt for meg selv, da jeg så denne annonsen:

Stakkars Mona som har dårlig samvittighet for å drikke kaffe! For hvorfor skulle hun ha det? Det er noe sånt som 2 kcal pr 100 gram? Eller var det 9 kcal pr kopp? Jeg husker ikke helt, og Google finner ulike tall. Uansett det er så lite at du skal ha en veldig streng diett dersom de kalorier skal telle. Eventuelt drikker veldig mye kaffe. Koffein har også virkning, så trolig går det opp i opp.

20121005-101956.jpg

Koser meg med kaffe – uten dårlig samvittighet.
Min egen kopp er dekorert hos Glazed and amused

Vi mødre er jo rare, kanskje hun bare har dårlig samvittighet fordi hun drikker kaffe istedenfor å gjøre noe nyttig? Ja, det er i grunnen den eneste forklaringen jeg kan finne på dårlig samvittighet med kaffe. Og da hjelper det ikke å drikke slankekaffe…

Abelone

Meninger? Jeg blir glad for kommentarer!

