Høst

Da jeg var i Alaska for noen år siden fikk jeg høre at når geitramsen var blomstret av, da var det høst. Tilfeldigvis skjedd det den nest siste dagen jeg var der. Dagen etter sank temperaturen med ti grader og det ble skikkelig surt.

Hver gang jeg ser avblomstret geitrams tenker jeg på det værtegnet og den kalde dagen i Alaska. Heldigvis har det vist seg å ikke stemme her hjemme. Sånn som i dag. Det var 22 grader og føltes veldig som sommer – enda vi skriver september.

20120903-221928.jpg

Abelone

2 comments

    1. Det er nok lokalt høsttegn som slumpet til å stemme da jeg var der. Et vel fordi det skjedde at jeg bet meg merke i det. Ble overrasket første gang jeg så at det ikke stemte her, for natur og klima er jo ganske likt her og der.

      T-shirt i september! Herlig etter denne sommeren (manns minne er befriende kort). Håper det varer!

      Lik

Meninger? Jeg blir glad for kommentarer!

