At det var sa du?

Nylig fortalte dinside.no om Kayak Pro som var ukas app. Et par merkelig påstander der…

Å reise med fly har etterhvert blitt like behagelig som tarmskylling og trekking av en visdomstann – samtidig.

Jeg har ikke brukt programmet, skal innrømme det. Men så vidt jeg kan se er det til bestilling av reise. Å finne den billigste reisen er kanskje ikke alltid så lett, men på den andre siden er det ikke sikkert at du vil ha en billigste. Putter man i noen ekstra kroner kan det være at reisen ikke oppleves som tarmskylling og trekking av tenner. Dersom det er så ille å fly kan jeg i grunnen ikke skjønner at noen gjør det. Skal innrømme at jeg har hatt en del turer med turbulens og synes det er ubehagelig, men akkurat det kan vel ikke denne appen hjelpe med? Den gir trolig heller ikke kortere kø i sikkerhetskontrollen eller oppheving av væskeforbudet. Muligens kan den hjelpe deg med bedre flymat (men jeg klarer meg stort sett veldig godt uten mat på flyet). Skjønner ikke helt påstanden om tarmskylling her. Å planlegge reisen og bestille billetter, er ikke det en del av ferien?

Sistnevnte kostet ubehagelig mye – sju kroner -, og det skriver vi bare fordi vi vet at det finnes endel mobilbrukere der ute som synes det er en monstrøs sum for en app.

Her kjenner jeg meg litt igjen. Jeg tenker litt sånn at det finnes så mange gratis apper, så hvorfor betale for dem? Men det er der som ellers; man får hva man betaler for (nesten alltid). De siste par månedene har jeg derfor kjøpt et par apper som koster litt, faktisk hele 28 kroner. Men det er visstnok vanlig å bruke litt mer penger blant oss som liker epleprodukter.

Abelone

Meninger? Jeg blir glad for kommentarer!

