10 grunner til å elske padda

For lenge, lenge siden, på den tiden da jeg var ung altså, var det en reklame for levis med «I sant to die with my blue jeans on». Den dagen jeg vandrer, er det trolig med et godt grep om min elskede iPad.

Her er mine
1. Oppstartstid, hva er det?
2. Lett, veier «ingenting» og det er plass i veska.
3. Fin til å lese e-bøker, og utvalget er stort. Kindle synkroniserer dessuten, så om du leser noen sider på telefonen eller en annen enhet, så husker den hvor du er for deg.
4. Filmer på farten. Skjermen er stor nok til å se på mens på er på tur.
5. Batterilevetiden er god, opptil 10 timer. Ingen av de bærbare maskinene jeg har hatt har gitt meg like lang tid.
5. Man kan gjøre stort sett det samme på iPad som på en pc
6. Utrolig enkelt å kjøpe nye programmer – og mange er billige eller gratis, man trenger faktisk ikke bruke en eneste krone.
7. Selv et barn kan klare det. Jeg har en rekke apper som passer for barna mine på 1 og 4 år. Det eneste problemet med det er at jeg ikke får ha den i fred på reiser…
8. Er fin i kjøkkenet også. Egne oppskrifter eller funnet på nettet, lettere enn å ha en datamaskin på kjøkkenet. Og om det skulle komme litt søl på den, så kan det tørket av. Jeg er sikkert ikke den eneste som har fått sammenklistrede sider i kokebøker?
9. Er faktisk en av flere backuper av de viktigste bildene mine.
10. Man trenger ikke bekymre seg for sikkerheten. Siden Apple godkjenner alle apper vet man at det er trygt. Å miste den er jo en annen sak.

Den mangler flash, og det er et savn. Alt for mange nettsider bruker flash. Men utover det er ikke mye jeg savner. For som de sier «there’s an app for that!»

Abelone

One comment

Meninger? Jeg blir glad for kommentarer!

