Aldri så galt…

20110410-215746.jpg Fikk lyst til å bake muffins her forleden dag. Var litt uheldig med den, røra var visst i overkant våt gitt. Men en ny trend er visstnok cakepops. Først leste jeg om det i foreldre&barn, like etter fant jeg bakerellas (oppfinneren av kakepinner) hjemmeside og ble inspirert til en påskelig aktivitet.

Smørkrem: 150g smør, 300g melis, 2 ts vann, eventuelt litt konditorfarge blandes sammen. Muffinsene smuldres og blandes inn i smørkremen. Form røra til små kuler og sett disse i fryseren. Hvis de blir varme har de lettere for å ramle av pinnen sin.

Så er det på tide å smelte sjokolade og delfiafett og blande med konditorfarge. Et triks jeg fant mens jeg lette etter oppskriften var å dyppe pinnen i sjokolade og stikke i kulene. Da sitter de enda bedre fast. Så er det bare å pynte med nebb og hanekam av marsipan og kakepyntøyne. Burde nok ha fulgt rådet om å sette dem i en skål med sukker til de tørket, for det gikk noen i gulvet…

Mye av dette kan barna være med på også. Turboprinsen på 4 år både dyppet i sjokolade og satte på øyne, så det kan anbefales som en påskeaktivitet.

20110410-215756.jpg

God påske!

Abelone

One comment

Meninger? Jeg blir glad for kommentarer!

