#nsbfail

Jeg har litt sympati med NSB og jernbanerverket, jeg. Daglig får de kritikk fra mange passasjerer som blir forsinket. Det er signalfeil, enkeltspor og personellmangel. Det kan da ikke være lett å være positiv i en bedrift som får så mye pepper. Og enda verre å være den som får alt pepperer fra sinte passasjerer.

Forleden tok jeg tog til Trondheim med de to små. Over fjellet fikk toget problemer. Først sa de bare tekniske problemer, men etterhvert kunne de fortelle at denne skyltes kulda. Ute var det -23. Det er ikke akkurat noen ekstremkulde, såpass må vi vente oss i Norge på vinteren. Så da begynner jeg å lure, glemte de å sjekke spesifikasjonene før de kjøpte lokmotivet? Tog som ikke tåler 20 minus har ikke noe her å gjøre. Da hjelper det ikke at de kan gå fort, folk vil ha noe som virker.

2012 skal bli det magiske året for alle togpendlere i Akershus (dvs det er vel kanskje utsatt på ubestemt tid), da skal det komme masse nye togsett og nye ruter. Håper virkelig at de nye togene tåler kulde bedre!

Hvordan der gikk med togturen vår? Vi kom fram bare 50 minutter forsinket etter et par lengre stopp ved Otta og Dombås.

Abelone

Meninger? Jeg blir glad for kommentarer!

