Same shit, new wrapping?

Jeg har fått ny katalog fra Nytt&Nyttig. Jeg har handlet der, og innimellom finner jeg ting som fungerer veldig bra. Men det forundrer meg litt at det er marked for flere varianter av samme sak fra samme forhandler. Dersom produktene virkelig var geniale og fungerte burde de jo ikke være behov for flere av det samme?

For eksempel har de to typer støvlettstøtte. De er ganske forskjellige, men har samme hensikt og liten forskjell i pris også. Er det virkelig behov for to typer? Jeg er ikke noe støvlettmenneske, så for meg gjør det ikke noe om det ene paret står litt bøyd. Men for de som har mange er det kanskje annerledes.

Fryseetiketter er jo greit å ha. Men to «typer» i samme katalog?

Termobolle finnes også i to varianter (Tupperware har vel hatt det lenge, min «vaffel»-boks som har termofunksjon er i alle fall arvet).  Med samme tekst faktisk! «Bollene er isolerte, slik at når du har satt på lokket vil maten holde temperaturen i flere timer. Nyttig når du skal ha gjester til middag – gjør maten ferdig, øs den opp i bollene og sett på lokket. Du har tid til å stelle deg og gjøre deg klar til gjestene kommer – maten er klar og varm! Også super til matretter som må holdes kjølige.» OK da, litt forskjell på dem ettersom den ene har en ildfastform man kan ta ut. Kanskje ikke så dum egentlig den… Får vurdere den ved neste bestilling.

Vakuumposer har de hele tre av i katalogen, på nett har de enda en variant. Vakuumposer er faktisk ganske nyttig, jeg har brukt det mye selv (ikke akkurat denne typen riktignok). Veldig greit for oppbevaring av gjestedyner eller dersom man skal ha med seg dyner på «tur», men fire forskjellige produkter tyder vel på at folk har for mye ting? (Sier jeg som ønsker meg sammenleggbart skap – altså sammenleggbart etter at det er fullt)

Også har vi minikjevle da. Et produkt jeg ikke visste at jeg trengte. Og i Nytt&Nyttig kan du få hele tre forskjellige typer!

At de har to typer LED lommelykter synes jeg er litt merkelig, og lommelykt som lades i sigarettenneren i bilen er også et produkt jeg ikke visst jeg trengte. Men hele tre dynamo-lykter? Da er det bare å sveive, trekke eller trykke i et minutt, så har du lys en time til. God fornøyelse!

Abelone

Meninger? Jeg blir glad for kommentarer!

