Aniskringler

Redebyggingsinstinktet har tatt meg, og jeg har bakt aniskringler.

24 kringler

1 pk tørrgjær
100g smør
5dl melk
1 dl sukker
2 pk hel anis
5 dl grov sammalt hvete
6 dl hvetemel (pluss litt til utbaking)

Varm melk og smør til fingervarmt, bland samme med det tørre, elt godt og hev ca 45 min. Kna deigen godt og lag kringler. Pensle evntuelt med egg. Stekes ved 225 grader i ca 10 min.

Serveres varme med brunost eller syltetøy. De fungerer også fint uten noe, og de er fine å fryse.

signatur

Meninger? Jeg blir glad for kommentarer!

