Hobby med blader

20131022-190528.jpgIkkesupermamma lagde en høstkrone. Susannekaluza lagde rever. Selv har jeg ikke laget noe enda, men når regnet bare slutter tror jeg at jeg skal ta med meg ungene ut og samle blader. Utrolig hvor mye fint man kan lage.

For eksempel en uro er ganske fint. Den kan henge andre steder enn over et stellebord liksom. Eller kanskje en høstkrans? Er koselig med levende lys nå. Kanskje lage denne lysestaken eller denne. Det er nok mulig å dekorere et kubbelys direkte også. Men det er muligens best å gjøre uten barn. Tro om man kan lime blader på lys med vanlig decoupagelim også?

Med bittelitt fantasi, så blir plutselig bladet til et dyr. Eller til en sommerfugl. Og hvem hadde trodd at blader kunne få lenger liv som en bukett «roser«?

En hobbypost uten en dorull? Selvsagt ikke!20131022-190540.jpg

Elsket denne bollen. Men ble litt skuffet da jeg skjønte at det ikke var ekte blader. Nå ja, bollen var flott uansett. Disse bladene er heller ikke ekte, men jeg liker ideen om en snøkule, nei, jeg mener bladkule.

Har du laget noe av blader?

 
Abelone

Meninger? Jeg blir glad for kommentarer!

