Påskehobby

dorullHusker du pappa’n som ikke likte dorullnisser? Han fikk mye motbør, man tuller ikke med dorullnissen.

Turboprinsen ville ved juletider gjerne at vi skulle samle på dorullkjerner, for da kunne «vi lage ting». Jeg kunne ikke helt komme på noe annet å lage enn dorullnisser, så de ble smuglet ut i søpla (og ikke savnet siden). Men en dag jeg satt på do og det var tomt for papir, tenkte jeg at det må da være mulig å bruke dorullkjernene andre ganger også? Og noen har tenkt den tanken før meg. Derfor presenterer jeg 20 dorullideer. Ettersom det nå nærmer seg påske, blir det ti påskeforslag og ti til andre sesonger. De fleste passer godt for barn å lage. Pappa’n som ikke liker dorullnisser hadde trolig fått fnatt, hjerteinfarkt og magesår – minst – av disse ideene!

10 påskeideer med dorullkjernen.

  1. Påskekylling
  2. Påskehare
  3. Enda en påskehare
  4. Smell bong bonger
  5. Godteskål
  6. Eggeglass
  7. Serviettring
  8. Gaveboks
  9. Påskekrans
  10. Kurv – jeg ser for meg denne med karse i.

Og ti andre dorullideer.

  1. Fuglemater
  2. Blomst
  3. Blyantholder
  4. Armbånd
  5. Traktor
  6. Ringspill
  7. Bowling
  8. Kikkert
  9. Maraccas
  10. 3D-bilde

Abelone

5 comments

  1. LItt skeptisk til godteskåla, kjenner jeg, men da jeg klikka på lenken så jeg at det var brukt muffinsformer som beholdere og da er alt greit!

    1. Jeg tenkte i grunnen det samme. Mat og doruller, hører ikke sammen. Men med kledd innside går det greit. Eller man kan bruke tørkerull istedenfor. Den har i alle fall (forhåpentligvis) ikke vært på do.

Meninger? Jeg blir glad for kommentarer!

