Årets bursdagsfrukt

Faktisk skal jeg i år ikke lage bursdagsfrukt til barnehagen. Den nye barnehagen ordner med alt til feiring selv. Etter 5 år med bursdagsfrukt er det litt rart. Nesten litt vemodig. Men bare nesten.

Men siden bursdagsfrukt er så gøy; her er 5 alternativer til fruktpinnsvin:

1 Kaniner. Jeg ser egentlig ikke noen grunn til å bruke godteri som pynt, det burde være greit med druer, jordbær eller andre ting som kan skjæres ut.
2 Superenkel blomst (og båt og bil)
3 Racerbil av banan
4 Grillspidd med hjerter og stjerner Det er vel egentlig fruktpinnsvinet i forkledning, men dekorativ er den i alle fall
5 Hvis du er i det skikkelig kunstneriske hjørnet, så er kanskje en eplesvane noe for deg?

God morgen, Norge hadde forøvrig også et innslag om bursdagsfrukt med hjemmelaget marshmellows i dag. Lurer på om ikke jeg skal prøve meg på marshmellows en dag.

Abelone

Se også mine tidligere innlegg om frukt:

4 comments

    1. Nei, det er ikke så fryktelig mange år siden det ble fokus på sukkerfri feiring i barnehagen. Jeg har ikke de helt store følelsene for det egentlig, men synes det er gøy å gjøre noe annet enn pinnsvin. Barn liker godt frukt, men for å gjøre det til noe spesielt med bursdag, så er det enkelt å servere det på en uvanlig måte.

      Men jeg setter pris på at barnehagen ordner i stand, da blir det likt for alle, og det er jo et godt prinsipp. Barnehagen har forøvrig sjokoladekake som et av valgene. Du kan jo gjette hva som blir valgt oftest…

    1. Hehehe. Ikke akkurat. Det at en som valgte smoothie, men ble veldig skuffet da edderkoppene på illustrasjonsbildet ikke var med.

Meninger? Jeg blir glad for kommentarer!

